למה טיפולי שיניים יקרים? ואיך ניתן להוזיל אותם?

למה טיפולי שיניים יקרים?

פעמים רבות בחיינו אנו זקוקים לטיפולי שיניים מסוגים שונים לרבות: טיפולי שורש, עקירות שיניים, יישור שיניים, טיפול בעששת וכדומה. היא מוצר בסיסי שכל אחד ואחת מאיתנו זקוקים לו במהלך חיינו בין מדובר בצורך אסתטי ובין אם מדובר בצורך רפואי. אך לצערנו, מחירי טיפולי השיניים בישראל עד כדי כך יקרים שישנם אנשים שמעדיפים לסבול בשקט ולא לשלם את העלות היקרה של הטיפולים. רפואת שיניים

עקב יוקר המחייה בישראל, אנשים רבים מתקשים לשלם את עלות המשכנתא, את השכירות החודשית ואת התשלומים על המים והחשמל. כמו כן, לאנשים הללו יש הוצאות נוספות כגון: אוכל, בגדים, מסגרות לילדים וכדומה. יוקר המחייה מאלץ את האנשים הללו לערוך סדר עדיפויות שטיפולי השיניים היקרים נמצאים בתחתיתו.

במאמר זה ננסה להבין כמה עולים טיפולי השיניים בישראל, נסביר מדוע טיפולי השיניים בישראל כל כך יקרים ונציע פתרון שיאפשר לכם לקבל טיפולי שיניים זולים מאוד בלי להתפשר על איכות ויעילות.

כמה עולים טיפולי שיניים?

לפני שננסה להבין מדוע מחירי טיפולי השיניים כל כך יקרים, נציין מהם המחירים של טיפולי השיניים השונים. להלן מספר דוגמאות לטיפולי שיניים נפוצים ובסיסיים ולמחיריהם:

  • שיננית: ניקוי אבנית אצל השיננית עולה כיום בסביבות 180 –  220 שקלים. עלות זו מכסה הסרת אבנית, כתמים וחיידקים שצמודים לשן. תוספת של טיפול בפלואור לטיפול זה עולה בין 70 ל- 100 שקלים. טיפול זה מתבצע בעזרת תכשיר המכיל פלואוריד שחודר אל האמייל והופך אותו עמיד יותר לחומצויות של הפה.
  • סתימה: כיום קיימים שלושה סוגים מרכזיים של סתימות: סתימה לבנה, סתימה שחורה וסתימה רטרוגרדית. סתימה לבנה העשויה משרף מורכב עולה 240 – 800 שקלים, כאשר העלות המדויקת נקבעת על פי המיקום שלה. סתימה שחורה לעומת זאת, עולה הרבה פחות: בין 180 ל- 280 שקלים. הפרשי המחירים נוסעים מכך שהסתימה הלבנה שומרת על המראה האסתטי והיפה של השן. סתימה רטרוגרדית שמתבצעת כחלק מניתוח בקצה השורש עולה בין 150 שקלים ל- 350.
  • טיפול שורש: עלות טיפול שורש משתנה בהתאם לסוג הטיפול ולרמת המומחיות של הרופא. טיפול שורש אצל רופא שיניים לא מומחה: 500 – 1000 שקלים. ייעוץ אצל מומחה לטיפולי שורש: 300 – 500 שקלים. טיפול שיניים אצל רופא שיניים מומחה לטיפולי שורש: 1500 – 2500, המחיר המדויק נקבע על פי כמות התעלות. טיפול שורש מורכב: 2000 – 2500 שקלים.
  • עקירה: עקירת שן רגילה עולה בין 200 ל- 400 שקלים. לעומת זאת עקירה מורכבת יותר כגון עקירת שן בינה או עקירה כירורגית תעלה כ- 300-500 שקלים. עקירת שן בינה או ניתוח עקירת ניב כלוא הם טיפולים יקרים יותר שיעלו בין 700 ל- 1000 שקלים. עקירת שורש עולה בסביבות 500 – 1000 שקלים.
  • השתלה: השתלה היא עניין יקר במיוחד וכיום שתל דנטלי יחיד עולה בין 2500 ל- 4000 שקלים. מדובר במחיר יקר מאוד במיוחד בהתחשב שישנן פעמים בהן המטופל זקוק למספר שתלים דנטליים והעלות סך הכל מגיעה לעשרות אלפי שקלים.
  • הרמת סינוס: הרמת סינוס סגורה עולה בין 2700 שקלים ל- 3000. לעומת זאת, עלות הרמת שתלים פתוחה נעה בין 5550 ל- 8500 שקלים.
  • מחלות חניכיים: בדיקה ואבחון של מחלות חניכיים הכוללים צילומי סטטוס להערכת גובה העצם וביצוע צ'ארט, עולים בסביבות 150 – 200 שקלים. עלות השתלת חניכיים נעה בין 900 ל- 2000 שקלים. ניתח חניכיים של רבע פה: 1200 – 2500 שקלים.
  • כתר: מחירי כתרים משתנים בהתאם לסוג הכתר. כתר זמני מאקריל: 160 – 360 שקלים. כתר אקריל קבוע: 650 – 800. כתר חרסינה: 1200 – 2500 שקלים. כתר זרקוניה: 2500 – 4500 שקלים.

מדוע המחירים של טיפולי השיניים כל כך גבוהים?

אנשים רבים שואלים את עצמם מדוע המחירים של טיפולי השיניים כל כך גבוהים עד כדי כך שציבור השייך לשכבות סוציו-אקונומיות נמוכות יותר נאלץ לוותר על טיפולים הכרחיים או להסתפק בטיפולים באיכות נמוכה מאוד. להלן מספר פרמטרים מרכזיים שמשפיעים על מחירי טיפולי השיניים:

איכות חומרי גלם וציוד

המחירים הגבוהים במיוחד של טיפולי השיניים מושפעים בין השאר באיכות חומרי הגלם וכן באיכות הציוד בו משתמשים רופאי השיניים במרפאה. כאשר רופאי השיניים משתמשים בציוד מתקדם ברמה גבוהה ובחומרי גלם מעולים, הטיפול אמנם מתבצע בצורה טובה יותר, אך עלותו מתייקרת בהתאם.

מיקום גיאוגרפי

עלות טיפולי השיניים מושפעת מהמיקום הגיאוגרפי של המרפאה. במרפאות באזור המרכז, עלות טיפולי השיניים יקרה יותר לעומת עלות טיפולי השיניים בפריפריות. פער זה נובע מדמי השכירות הנמוכים בפריפריה וכן מהקלות המס וממשכורות העובדים הנמוכות באזור שמאפשרות לרופא השיניים להציע ללקוחותיו מחירים זולים יותר.

רופאים מייקרים עלויות הטיפול

לצערנו, רופאי שיניים רבים דואגים לכיס הפרטי שלהם ומייקרים את עלויות הטיפולים ללא צורך על מנת להרוויח משכורות גבוהות יותר. כאשר רופא השיניים מציין מחיר גבוה מדי, מומלץ לבקש חוות דעת של רופא שיניים אחר ולבדוק מהי עלות הטיפול אצלו.

טיפולי שיניים לא נכללים בסל הבריאות

נכון להיום, טיפולי השיניים לא נכללים בסל הבריאות בישראל ומספקי השירות הם גורמים עסקיים פרטיים או תאגידים עסקיים. מכיוון שהמימון פרטי, עלות טיפולי השיניים יקרה יותר ולכן גם אדם עם הכנסה ממוצעת לא יכול לממן טיפולי שיניים יקרים כגון שתלים.

מה הפתרון לבעיה זו?

הפתרון היעיל ביותר לבעיית העלויות הגבוהות של טיפולי השיניים, הוא תיירות מרפא בארצות אחרות בהן עלות טיפולי השיניים זולה יותר. חברת איזדנט היא חברה שהוקמה על מנת להקל על חיי הישראלים ולאפשר להם לקבל טיפולי שיניים איכותיים ומקצועיים תמורת מחירים זולים הרבה יותר ממחירי טיפולי השיניים בארץ.

לחברת איזידנט ניסיון מקצועי רב שאפשר לה להתחבר לקליניקות מקצועיות ומובילות ברומניה ומולדובה. בקליניקות הללו עובדים רופאי שיניים מיומנים שמשתמשים בציוד מתקדם ומשוכלל שבעזרתו יטפלו בישראלים בצורה מקצועית ואפקטיבית.

טיפולי שיניים מהווים צורך בסיסי והכרחי ולכן לא הגיוני שישראלים יאלצו לשלם עליהם מחירים כל כך גבוהים ולא הגיוניים. לפיכך, בעזרת חברת איזידנט שיצרה מהפכה בתחום רפואת השיניים, ניתן לקבל טיפולי שיניים מתקדמים מסוגים שונים לרבות: טיפולי שורש, הלבנת שיניים, עקירת שיני בינה, הרכבת כתרים, ניתוחי חניכיים, הרמת סינוס, השתלות עצם מלאכותית ועוד.

איך זה עובד?

אם אתם סובלים מבעיות שיניים, בין אם מדובר בבעיות אסתטיות ובין אם מדובר בכאבים, ואתם לא מוצאים מענה אצל רופאי שיניים בישראל שמציעים לכם מחירים גבוהים מדי, צרו קשר עם חברת איזידנט וקבעו איתם פגישה. לאחר הפגישה, רופא שיניים מיומן ומקצועי יבצע לכם בדיקה ויפנה אתכם לטיפול מתאים. הצוות של החברה יתכנן עבורכם טיפול בצורה מאורגנת ויסדר עבורכם את הטיסות והלינה ברומניה או מולדובה. כאשר תגיעו למדינות הללו, חברת איזידנט תלווה אתכם בעברית, אנגלית, רוסית או רומנית על פי בקשתכם. את הטיפול עד להגעה לישראל תעברו בליווי צמוד של צוות איזידנט שיוודא שאתם מרוצים מהתהליך מתחילתו ועד סופו.