השתלת שיניים מחיר

טיפולי שיניים ידועים כטיפולים יקרים, כאלו שדורשים הכנה מוקדמת של מזומנים. לא מעט מטופלים מבררים מראש מהי העלות הצפויה של טיפולי השיניים שהם צפויים לעבור, כדי להכין את עצמם מספיק זמן מראש. בשורות הבאות אנו נתמקד במחירים השונים שאתם צפויים לשלם על השתלת שיניים. חשוב מאוד לציין כי בדומה לטיפולי שיניים אחרים, לטיפולי השתלת שיניים מחיר משתנה. מיקום השן, החומר שממנו עשוי השתל, ארץ הייצור של השתל ופרמטרים נוספים עשויים לשנות את המחיר שתשלמו על ההליך. זו הסיבה שריכזנו עבורכם את כל המידע במקום אחד. כל שעליכם לעשות כעת זה פשוט לקרוא את השורות הבאות ולהכין את הארנק.

מהי השתלת שיניים?

רגע לפני שנפרט לעומק אודות כל נושא השתלת שיניים מחיר, חשוב להסביר מהי בכלל השתלת שיניים. השתלת שיניים היא בעצם שיטה שמיועדת לאנשים שסובלים ממחסור בשן אחת או יותר. המחסור עשוי לבוא לידי ביטוי בעקבות התפתחות של עששת שפגעה בשן אחת יותר וגרמה למצב שמחייב עקירה.
לעיתים מדובר במחלות חניכיים קשות שגרמו לנשירה של שיניים וכו'. משך טיפול של השתלת שיניים משתנה בהתאם לשיטה שבה הרופא פועל. השתלה עשויה להתקיים במפגש אחד בלבד ובמקרים מסוימים, מדובר בשני מפגשים או יותר.
השתלת שיניים שמתבצעת אצל רופא טוב עשויה להחזיק לשנים ארוכות מאוד.

ראוי לציין כי בכל הנוגע להשתלת שיניים, ישנם 5 גורמים שמשפיעים על המחיר. להלן הפירוט אודות 5 גורמים אלו:

הגורם הראשון שמשפיע על מחיר השתלים – סוג השתל והחומר ממנו הוא מורכב

ישנם סוגים רבים של שתלים דנטליים, זו אחת הסיבות לכך כי בנוגע לתחום של השתלת שיניים מחיר עשוי להשתנות. אלו הפרמטרים שקובעים את מחיר השתל כשמדובר בסוג השתל:

  1. המקום שבו הם מיוצרים (כלומר, אם מיוצרים בארץ או מחוץ לארץ)
  2. תו התקן שבו הם עומדים

ראוי לציין כי בכל מדינה יש דרישות רגולטוריות אחרות בנוגע לאיכות של השתלים.
יש שתלים שעשויים מחומרי גלם איכותיים והמחיר שלהם צפוי להיות גבוה יותר ביחס לשתלים האחרים. מדובר בשתלים שעשויים מחומרי גלם שמעלים את הסיכוי לכך שהשתל ייקלט בעצם יחסית בקלות וללא בעיות.

הגורם השני שמשפיע על מחיר השתלים – עזרים נוספים

לעיתים, הרופא המטפל נאלץ לעשות שימוש בעזרים נוספים בעת הטיפול. במצב שכזה שכולל השתלת שיניים מחיר עשוי לעלות במקצת. מדובר למשל במצבים שבהם מדובר בשן שיש לה כתר או מבנה. במצב שכזה, יש צורך לבחון היטב את ההרכב הכימי של החומרים, הסוג והאיכות שלהם. כל הגורמים הללו משפיעים על המחיר בסופו של דבר.

הגורם השלישי שמשפיע על מחיר השתלים – מידת הניסיון של הרופא

כפי שתספורת אצל ספר בעל מוניטין רב עולה יותר לעומת תספורת אצל ספר מתחיל, כך טיפול של השתלת שיניים אצל רופא מומחה בעל מוניטין רב צפוי לעלות יותר מאשר אצל רופא חדש בתחום. רופא שיש לו לא מעט המלצות, יכול להרשות לעצמו לבצע השתלת שיניים מחיר גבוה יחסית למחיר הנקוב בשוק. הסיבה לכך היא שיש לו ניסיון רב יותר, כך שהטיפול צפוי להתבצע באופן הטוב ביותר.

הגורם הרביעי שמשפיע על מחיר השתלים – המיקום הגיאוגרפי של המרפאה

אם פניתם למרפאת שיניים שמבצעת השתלת שיניים במרכז הארץ, בשכונה יוקרתית, סביר להניח שתידרשו לשלם יותר על הטיפול מאשר אם תבצעו אותו בפריפריה בשכונה יוקרתית פחות. כך זה עובד, בדומה לתחומים אחרים, גם בתחום של השתלת שיניים מחיר נקבע בהתאם למיקום הגאוגרפי של המרפאה. הסיבה לכך ברוב הפעמים קשורה לעלויות השכירות של המקום שמשפיעות על מחיר.

הגורם החמישי שמשפיע על מחיר השתלים – מעבדת השיניים שאיתה הרופא עובד

כל רופא שיניים בוחר לעבוד עם מעבדה אחרת בהתאם לשיקולים שלו. יש קשר ישיר בין איכות העבודה של המעבדה לבין התוצאה הסופית וכמובן, גם למחיר של הטיפול. לכן, מומלץ לבדוק מראש פרטים על המעבדה שממנה הרופא שלכם צפוי להזמין את השתלים. בדרך כלל, רופאים מפרטים בפני המטופלים על המעבדה ועל איכות השתלים. אם הרופא שלכם לא ציין זאת בפניכם, כדאי שתבררו זאת מראש.

הגורם השישי שמשפיע על מחיר השתלים – בחירת מרפאה של קופת חולים או מרפאה פרטית

זה הרי ידוע שטיפול במסגרת קופת חולים צפוי לעלות פחות לעומת טיפול במרפאה פרטית.
קופות החולים השונות מאפשרות למבוטחים שלהם להירשם לביטוחים שמוזילים את טיפולי השיניים במאות שקלים. כך שכל מבוטח שיש לו ביטוח שכזה יכול לקבל השתלת שיניים מחיר מוזל יחסית.

למה חשוב לשים לב פרט למחיר ההשתלה

בכל הנוגע להשתלות שיניים מחיר זה לא הכול. אם אתם עומדים בפני הליך של השתלת שיניים, חשוב שתבררו מראש את הפרטים הבאים:

  1. מהי ההרדמה המומלצת עבורכם

חשוב לבדוק מראש מהי ההרדמה שאתם צפויים לעבור (האם מדובר בטשטוש או בהרדמה כללית). כך תוכלו לדעת מהן ההנחיות שאתם צריכים ליישם לפני ביצוע הטיפול.

  • מיהו הרופא המרדים

לאחר שתבררו מיהו הרופא המרדים, חשוב שתוודאו שמדובר ברופא בעל רישיון של משרד הבריאות

  • כמה פעמים אתם צפויים להגיע למרפאה

חשוב שתדעו מראש כמה טיפולים אתם צפויים לעבור. השתלת שיניים עשויה להימשך לעיתים בטיפול אחד ולעיתים, מדובר במספר טיפולים. אם נתמקד במחיר, במידה ומדובר במספר טיפולים, אתם צפויים לשלם יותר על נסיעה ועל חנייה. אלו פרטים שחשוב לבדוק במיוחד אם מדובר במרפאה שנמצאת במרכז הארץ.

ממוצע מחירים של השתלות שיניים

מסקר קצר שערכנו בקרב כמה מרפאות שיניים במרכז הארץ, הגענו לממוצע מחירים של השתלות שיניים. להלן ממוצע המחירים שאתם צפויים לשלם עבור שתל פשוט, מבנה על גבי שתל קיים, שתל לשן קדמית ושתל לשן טוחנת:

סוג הטיפול מחיר ממוצע של טיפול במרפאות השונות
שתל פשוט 2,600-4500 ₪
מבנה על גבי שתל קיים 800-1,700 ₪
שתל לשן קדמית 2,500-4,900 ₪
שתל לשן טוחנת 2,000-4,300 ₪

איך אפשר להשיג את השתלת השיניים הטובה ביותר במחיר המשתלם ביותר?

כדי שתוכלו להיות בטוחים שאם נמצאים בידיים טובות ומתבצעת עבורכם השתלת שיניים הטובה ביותר, אתם צריכים לבצע את שלושת השלבים הבאים:

  1. בדיקת המוניטין של הרופא

אם מדובר ברופא שאינכם מכירים, חשוב שתבדקו את המוניטין שלו ותבררו שיש לו ניסיון רב בתחום. אינכם רוצים להגיע לרופא שלא מומחה בהליך שכזה.

  • בירור אופן הטיפול

חשוב שתבררו את הטכנולוגיות שבהן הרופא צפוי להשתמש במהלך הטיפול ותבררו מהו מספר הפעמים שאתם צפויים להגיע למרפאה.

  • בירור אודות החומר ממנו השתלים עשויים

האיכות של החומר הינה חשובה ביותר, היא זו שקובעת בין היתר את משך ההחלמה שלכם מהטיפול. עד כאן כל הפרטים שחשוב שתדעו על השתלת שיניים.
כעת כשאתם יודעים כי הליך של השתלת שיניים מחיר משתנה בהתאם לפרמטרים שונים, אתם יכולים להיות בטוחים שיש לכם את הכלים לקבל את הטיפול הטוב ביותר.
אנו מזמינים אתכם לפנות אל המומחים של איזידנט ולקבל את הטיפול הטוב ביותר, עם השתלים באיכות הגבוהה ביותר.