השתלות שיניים המלצות

השתלות שיניים המלצות:

בשנים האחרונות, תחום השתלות השיניים התפתח והתקדם וכיום מדובר בתחום מוביל ברפואת השיניים. בתחום זה משתמשים בטכנולוגיות מתקדמות וחדשניות ובטכניקות איכותיות ואפקטיביות. כיום, אנשים רבים בוחרים בהשתלת שיניים על פני התקנת שיניים תותבות וכן על פני אלטרנטיבות אחרות.

טיפולי השתלות שיניים מעוררים חששות רבים. מדובר בטיפולים מורכבים ויקרים שבהם משתילים שיניים מלאכותיות במקום שיניים חסרות שנפלו, התפוררו, נשברו וכדומה. השתלת שיניים כרוכה בביצוע ניתוח שלמרות שהוא נוטה להצליח, מעורר באופן טבעי פחדים וחששות.

במאמר זה תוכלו לקבל תשובות לשאלות נפוצות שעולות בנוגע להשתלות שיניים לרבות: מהי השתלת שיניים, מתי יש בה צורך, כיצד מבצעים אותה ועוד. קריאת המאמר תסייע לכם להבין טוב יותר את נושא השתלות השיניים ותעניק לכם טיפים שימושיים שיסייעו לכם לעבור את תהליך זה בצורה הטובה ביותר.

מהי השתלת שיניים?

השתלת שיניים היא ניתוח שמבצע משתיל שיניים מומחה, מנוסה מקצועי. בניתוח זה הרופא מחליף שיניים חסרות בשיניים מלאכותיות. כיום קיימות שיטות נוספות להחלפת שיניים חסרות כגון שיניים תותבות, אך השתלת שיניים הוכחה כשיטה היעילה ביותר לטווח הארוך. השתלת שיניים מאפשרת שיקום פה מהיר ומעניקה למטופל שיניים בריאות ומתפקדות. כיום קיימות שיטות רבות להשתלת שיניים.

מתי מתעורר צורך בהשתלת שיניים?

כאמור, המטרה של השתלת השיניים היא להחליף שיניים חסרות בשיניים מלאכותיות. אובדן שיניים מגיע מסיבות שונות ומגוונות לרבות: עששת שיניים, מחלת חניכיים, ריקבון בשן, כשל במסלול השורש, מום מולד, שחיקה מואצת ועוד.

כך או כך, אובדן שיניים עלול לעורר באדם חוסר נוחות מסוימת שתפריע לו לדבר בחופשיות, לאכול בקלות ולחייך בצורה יפה ונקייה. כמו כן, אובדן השיניים עלול לעורר אצל המטופל הרגלי אכילה לא בריאים או לפגוע בשיניים הבריאות שנותרו עליהן מופעלים לחצים קשים בעת הלעיסה.

עקב הסיבות הללו ועוד, חשוב למצוא חלופה לשיניים החסרות. השתלת שיניים מהווה אלטרנטיבה מצוינת שתעניק למטופל שיניים בריאות וחיוך יפהפה.

כיצד הניתוח מתבצע?

השתלת שיניים מתחלקת למספר שלבים מרכזיים. בשלב הראשון המטופל עובר בדיקות מקדימות בהתאם לסוג ורמת המורכבות של הניתוח שהוא יעבור. סדרת הבדיקות הזו כוללת: בדיקת CT, תצלום פנורמי, לקיחת דגם של מחקר הפה ועוד. לאחר שהמטופל עובר את כל הבדיקות הדרושות ובודקים שיש לו פרופיל רפואי מתאים לניתוח, יש לבחור את סוג ומידת השתלים שימוקמו בתוך הפה שלו.

השלב הבא הוא הניתוח עצמו. רופא השיניים ירדים או יטשטש את המטופל ויחשוף את העצם באזור הניתוח. טכניקות חשיפת העצם משתנות בין המשתילים השונים וכוללות: ייצור חתך בחניכיים, חירור החניכיים ושימוש בקרן לייזר. לאחר מכן, המשתיל ישתמש במקדחים מיוחדים על מנת לקדוח במקום המיועד להחדרת השתל, יבריג את השתל לעצם ויאטום אותו בעזרת בורג ייחודי.

לבסוף, הרופא יסגור את האזור בו השיניים הושתלו עם תפרים וילביש עליהם כיפת מתחת שתאפשר לחניכיים להתרפא תוך 10 ימים. בסיום הימים הללו, מתחיל שיקום שבו ידביקו לשתל כתרים ומבנים נוספים.

כמה זמן לוקח לשתלים להיקלט?

כאשר מבצעים השתלת שיניים מוצלחת, השיניים המושתלות מתחברות ומתמזגות עם העצמות. ההתמזגות הזו נמשכן בין 3 ל- 6 חודשים בהתאם למיקום ההשתלה. התאחות של שתלים בלסת העליונה בדרך כלל אורכת פחות זמן מהתאחות של שתלים בלסת התחתונה. במקרים מסוימים, נגלה שהשתלת השיניים נכשלה ויתעורר צורך לבצע ניתוח מחדש.

שיטות להשתלות שיניים המלצות

כיום קיימות 3 שיטות מרכזיות להשתלת שיניים:

  • השיטה הדו שלבית: זוהי השיטה הקלאסית שבה מבצעים השתלת שיניים בשני שלבים מרכזיים. בשלב הראשון, ישתילו לעצם את השתלים ובשלב השני יבריגו עליהם כתרים בעלי בסיס ממתכת או קרמיקה. הכתר עצמו עשוי או מצופה בפורצלן שיוצר מראה נעים ויפה לעין. שיטה זו מתאימה כאשר משתילים למטופל שיניים בודדות או גשר ולא מחליפים את כל השיניים.
  • שיטת ההעמסה המיידית: בשיטה זו, נשתיל את השתלים והכתר בטיפול אחד או תוך פחות מ24 שעות. בשיטה זו אין צורך להרכיב שיניים תותבות זמניות ואזור ההשתלה מחלים מהר יותר. היתרון המרכזי של שיטה זו הוא שהשתלים מחזיקים מעמד זמן רב ויש פחות סיכון של סיבוכים ותופעות לוואי.

שיטת All – On – 4: בשיטה זו שנקראת בעברית שיטת ארבעת השתלים, מתקינים בפה המטופל ארבעה שתלים בלבד ומרכיבים עליהם תותבת. לשיטה זו יש מספר יתרונות מובהקים כגון: תוצאות מהירות, התערבות כירורגית מינימאלית ושיקום מהיר.

אך, כמו לכל שיטה, גם לשיטה זו יש חסרונות: מדובר בשיטה ניסיונית שלא מעניקה מענה אסתטי לכל המטופלים ומתאימה רק לאנשים בעלי עצם התחלתית. כמו כן, יש בשיטה זו גם סיכונים שונים כגון: עומס שעלול לגרום לקריסת השתלים, תלות בין השתלים ואובדן עצם.

השתלות שיניים המלצות

  • הפסיקו לעשן: עישון גורם לשיניים נזק רב ולכן הוא מהווה גורם מרכזי לכישלון של השתלות שיניים. החומרים הרעילים שבסיגריה גורמים להפרעה בריפוי העצם ולכישלון השתלים. בנוסף, הרעלנים הכימיקליים גורמים לכלי הדם להתכווץ ומפריעים בריפוי. לפיכך, חשוב מאוד להפסיק לעשן לפחות חודש לפני ואחרי השתלת השיניים. אם אתם מעשנים באופן קבוע, חשוב לעדכן את רופא השיניים שישקול אם השתלת שיניים היא הפתרון המתאים עבורכם.
  • אל תדחו את הטיפול: דחיית ההשתלה תעלה את הסיכויים לכישלונה ותעלה את רמת המורכבות של הטיפול.
  • סוג השתלים: כיום קיימים סוגים רבים, שונים ומגוונים של שתלים דנטליים איכותיים. רופא השיניים יבחר את סוג השתל בהתאם לכמות ולאיכות העצם. בחירה זו דורשת ידע וניסיון רב. שתלי שטראומן לדוגמא מתאימים בעיקר באזורים אחוריים של הלסת. לעומת זאת, שתלי MIS, שתלים ישראלים פופולרים במיוחד מתאימים להשתלה באזור קדמי עליון.
  • היו מודעים לסיכונים: חשוב לבקש מהמשתיל שיסביר לכם על הסיבוכים ועל תופעות הלוואי האפשריות. למרות שיעור ההצלחה הגבוהים של השתלות השיניים, מדובר בהליך כירורגי מסובך שיש בו סיכון מסוים.
  • בחרו באימפלנטוג מקצועי ומנוסה: חשוב לעבור השתלות שיניים רק אצל אימפלנטולוג מקצועי ומנוסה שעבר הכשרה מיוחדת בתחום. כמו כן, חשוב לוודא שהאימפלנטולוג טיפל במקרים דומים למקרה שלכם ושהוא ידע כיצד למנוע ולטפל בסיבוכים שעלולים להתעורר. מומלץ לשוחח עם אנשים שעברו בעבר השתלות שיניים אצל האימפלנטולוג ולקבל מהם חוות דעת מפורטת על רמת המקצועיות ועל רמת השירות שלו.

בנוסף, מומלץ לוודא שיש לכם כימיה טובה עם האימפלנטולוג ושהוא יודע כיצד לתקשר ולשוחח איתכם.

השתלות שיניים המלצות – איזידנט

חברת איזידנט היא חברה שמעניקה לישראלים את האפשרות לקבל טיפולי שיניים מתקדמים ואיכותיים תמורת מחירים נמוכים משמעותית ממחירי הטיפולים הגבוהים בארץ. הניסיון הרב של צוות החברה איפשר לה לחבור לקליניקות ברומניה ובמולדובה שבהן עובדים רופאים מקצועיים ומנוסים שמשתמשים בציוד מתקדם ומשוכלל. מחירי טיפולי השיניים בקליניקות הללו נמוכים בצורה משמעותית מהמחירים בארץ. אם אתם מעוניינים לעבור תהליך השתלת שיניים אך מתקשים לממן את העלויות הגבוהות של הליך זה בארץ, אנו ממליצים לכם ליצור קשר עם חברת איזידנט. צוות החברה יערוך לכם בדיקה מקדימה בקליניקה בישראל שאחריה תטוסו לרומניה או למולדובה, שם תקבלו ליווי אישי בעברית, אנגלית, רוסית או רומנית בהתאם לבקשתכם.